4 Temmuz 2012 Çarşamba

Kürtaj

       Başbakanımız geçenlerde İstanbuldaki parti kongresinde "her kürtaj bir cinayettir, her kürtaj bir Uluderedir" diyerek büyük bir tartışma başlatmıştır. Bu aslında geç kalmış bir yazıdır.
        Hepinizin malumu başbakanımız kürtajı bir cinayet olarak görüp zorunlu haller dışında bunun yapılmaması gerektiği konusunda kanun çalışması yapıldığını söylemiştir. Hatta sezaryen ile ilgili bir kanun tasarısı da bu sıralarda yasalaşmıştır. Ben herkes gibi bu konuyu " Benim vücudum, Benim Kararım" noktasından ele almak yerine " Doğmamış çocuğa don biçmek" deyiminden ele almanın daha doğru olduğunu düşünüyorum.
          Kürtaj dünyanın hemen her yerinde yasalarla korunan doğal bir haktır. Bu hakka sahip olunan Türkiye'de buna rağmen halen cami veya karakol önüne bırakılan bir çok çocuk vardır. Peki kürtaj yasaklanırsa ne olur? Herkesin bir sevda ile aldığı evcil hayvanlardan bir süre sonra sıkılıp sokağa bıraktığı ülkemde bir sürü sorumluluğu olan bir çocuğun istemeye istemeye doğması sonucu oluşabilecekleri düşünürsek sanırım bugün bile şikayet ettiğimiz sahipsiz sokak çocuklarının sayısında bir patlama olacağını öngörmek zor olmasa gerek.
            Yazıyı kısa tutma adına son olarak şunu söyleyebilirim ki; Kürtajı yasaklarsanız kürtaj yapan kadınların sayısı azalmaz öldürülen kadın sayısı artar...

3 yorum:

uçurtma avcısı dedi ki...

haklısın rezzan ;)

Unknown dedi ki...

Bana ait degil bu yazi :) Bugra. Erdal'a ait

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim :)