5 Nisan 2012 Perşembe

KİMSİN?

Arkadaşlık adına söylenebilecek pek söz yok aslında.
Çoğu zaten düşünülmüş, söylenmiş, hatırda kalmış, sürekli tekrarlanmış şeyler..

Her arkadaşlığın alanı, ortamı bir başka. Okul arkadaşlığı, sınıf arkadaşlığı, dersane arkadaşlığı, üniversiteden arkadaş, çocukluk arkadaşı..

Hangisinin önemli olduğu önemli değil aslında. Yanında mı? Yanında olmasa bile ya- nın- da- mı?
Bu değil mi önemli olan?

Benim okul arkadaşlarım var.  Sıramı paylaştığım..
Benim çocukluk arkadaşım var.
Benim üniversiteden arkadaşım var.
Benim dersaneden arkadaşlarım var.
Benim ev arkadaşlığı yaptığım arkadaşım var.
Benim yurt arkadaşlarım var.
Benim hiç görmediğim arkadaşım bile var.

Hiç biri birbiriyle aynı değil; onları aynı ortama koysan birbirlerini gırtlaklar heralde..
Hepsinin bir araya geleceği gün ya düğünündür ya cenazen.

Aslında mesele hepsinin bir araya gelmesi de değil; zaten her biri başkadır; herbiriyle  başka başka aktiviteler yapabilirsin..

Kimi tatlile çıkabileceğin ; kimi film izleyebileceğin; kimi iş hayatından dert yanabileceğin; kimi ise dedikodu yapabileceğin arkadaşlarındır.

Her biri ayrı ayrı tanımlar seni. Her birine; bir kağıda seninle ilgili üç özellik yazmasını söylesen; çok farklı şeyler çıkar. Annenin seni tanımlarken kullandığı kelimelere tam terstir genelde bu bulgular.

Peki ben gerçekten kimim, hangisiyim ?








4 yorum:

uçurtma avcısı dedi ki...

en sağlam arkadaşlıklar hangi dönem ediniliyor acaba benım de merak ettıgım bu :)

Unknown dedi ki...

'Sudur' desem... 'beni niye söylemedin, ask olsun' cümlelerini hiç de kibar olmayan ses tonlarıyla duyacağım için en iyisi mi ben bu soruyu duymamış olayım :)

Bilgen dedi ki...

Sen, benim için "Henüz bilmediğim ama hep tanıdığımsın" bi de oğlumun ilerde senin gibi 1 sevgilisi olsun istiyorum [amin]:)

Unknown dedi ki...

İlk defa böyle bir iltifat alıyorum, ne diyeyim hayırlısı; teşekkürler :)